Подорож на лісову галявину
(інтегроване з пріоритетом мовленнєвого розвитку, молодша група)
Підготувала
вихователь Журба Т.М.
Мета. Сприяти розвитку зорової уваги,
навичок логічного мислення, зв’язного мовлення,
фантазії, комунікативних здібностей.
Виховувати доцільність поведінки в живій природі.
Продовжувати знайомити дітей з правилами поводження в лісі, з життям
тварин узимку (лисиця, білка, заєць, ведмідь, їжак), з житлом тварин. Формувати
вміння утворювати присвійні прикметники, відповідаючи на питання «чий?»,
утворювати нові слова-назви тварин (ТРВЗ). Удосконалювати вміння добирати
прикметники до іменників, відповідаючи на запитання вихователя, узгодження
іменників з прикметниками у роді, числі, відмінку. Вправляти у вмінні визначати
високі і низькі ялинки, їх кількість, співвідносити предмети за величиною і
кольором, лічити в межах 3.
Корекційна мета. Сприяти розвитку зорового
і слухового сприймання, простежуючої функції зору, навичок орієнтування у
просторі (в, на, за, під)
Матеріал. Сніжинка, лісова галявина,
тварини (білка, заєць, лисиця), частинки тварин, дид. гра «Де чий будинок?»
Хід заняття.
-
Діти,
що це в мене в руці? (сніжинка)
-
А
Сніжинка яка?
-
А
ще ця Сніжинка незвичайна – чарівна. Вона вміє робити всілякі дива. Ось і
сьогодні вона вас запрошує… …. А куди,
ви зараз дізнаєтесь. Давайте заплющимо оченята і скажемо «раз, два, три –
Сніжинко дива твори» (діти кружляють на місці, промовляючи ці слова).
-
Ой,
подивіться, куди ми потрапили?
-
Так,
ми потрапили на лісову зимову галявину. Чому вона зимова? (бо зараз зима)
-
А
зима яка? (холодна, вітряна, морозяна, сніжна …)
-
Що
ви бачите на галявині? (ялинки)
-
Які
ялинки? (високі і низькі)
-
Скільки
високих ялинок? (1)
-
Скільки
низьких ялинок? (3)
-
Подивіться
уважно, можливо ще хтось є на цій галявині?
-
Чий
хвостик виглядає з-під ялинки? (заячий)
-
Чий
хвостик виглядає з-за ялинки? (лисиччин)
-
Чий
хвостик ми бачимо на ялинці? (білчин)
-
Так,
де ж заховався заєць? (під ялинкою)
-
Де
заховалась лисичка? (за ялинкою)
-
Де
заховалась білка? (на ялинці)
-
А
скажіть, будь ласка, кого ми взимку в лісі не можемо побачити? (їжака, ведмедя)
-
А
чому? (бо вони сплять)
-
А
де спить їжачок? (в ямці, під листочками і гілочками)
-
А
де спить ведмідь? (в барлозі)
-
Отже,
якщо вони сплять, то як ми повинні поводитись в лісі? (тихо, щоб не розбудити
тварин)
-
Ведмідь
живе в барлозі, а де ж живе білка? (в дуплі)
-
Де
живе лисичка? (в норі)
-
А
де заєць? (скрізь, де прийдеться – під ялинкою, під кущем)
-
Давайте
ми їх і розселим по їхніх домівках. (розселяєм на галявинці)
-
Як
ви гадаєте, що зараз робить білка в дуплі?
-
Що
робить лисиця в норі?
-
Що
робить заєць?
Гімнастика для
очей з Сніжинкою.
Дид. гра «Де чий будинок?»
-
А
тепер Сніжинка пропонує вам розселити ведмедиків по будиночках, відповідно
розміру і кольору, бо ж і цим ведмедикам хочеться дуже спати.
ТРВЗ «Назви
тваринку»
-
А
тепер Сніжинка пропонує вам цікаве для вас завдання. Подивіться, хто тут є? (
тварини)
-
Але
ж вони якісь дивні. І як вони можуть називатись, давайте подумаємо. Ось тут
тваринка кого нагадує – білку і зайця (білза – забіл….)
- ведмідь і лисиця;
- їжак і білка
Версії дітей.
Підсумок заняття.
Немає коментарів:
Дописати коментар